Wszystko, co musisz wiedzieć o sprowadzaniu samochodu ze Stanów

samochód sprowadzony ze Stanów przez firmę Prime Car, zbliżenie na tylne światło

Sprowadź auto z USA i zyskaj konkurencyjne ceny, unikalne modele oraz pełną dokumentację historii pojazdu.

FAQ
odpowiadamy na Wasze pytania

Jeśli pierwszy raz decydujesz się na sprowadzenie samochodu z Ameryki i nie wiesz jeszcze, jak to wygląda – na pewno masz mnóstwo pytań. Ta sekcja jest po to, by na nie odpowiedzieć. Od tych najprostszych („czy auto z USA się opłaca”) po te bardziej skomplikowane („jaki podatek za samochód ze Stanów”) – tutaj znajdziesz odpowiedzi.

Zazwyczaj od zakupu po dostarczenie auta pod dom trzeba 6-8 tygodni, ale czasem przedłużyć się to może nawet do 12 tygodni. Termin zależy od wielu czynników, np.

  • tego, gdzie znajduje się auto i jak daleko trzeba je transportować do portu
  • na którym wybrzeżu Ameryki znajduje się najbliższy port (ze wschodu auta płyną krócej, niż z zachodu)
  • jak długo auto musi czekać na przydzielenie kontenera,
  • w jakim miejscu znajduje się kontener z samochodem na samym okręcie (czasem sam rozładunek w porcie docelowym trwa ponad tydzień)
  • jak długo samochód będzie czekał na odprawę celną.

Zdarzają się też opóźnienia, związane z warunkami atmosferycznymi. Sam więc widzisz, że trudno oszacować dokładniej, ile potrwa transport Twojego auta.

Bezpośrednio po zakupie trzeba za auto zapłacić (przelewem do Stanów). W następnej kolejności trzeba opłacić transport samochodu w Stanach oraz fracht morski. Po dopłynięciu do portu docelowego, trzeba opłacić cło i VAT. O wszystkim będziemy Cię informować, zrobisz więc wszystkie opłaty na czas.
Po dotarciu auta z USA do Polski trzeba przetłumaczyć jego dokumenty, opłacić akcyzę (masz 14 dni na deklarację i 30 dni na opłacenie, licząc od powstania obowiązku, czyli wjazdu auta do kraju), naprawić i dostosować auto do polskich norm – a na końcu poddać je badaniu technicznemu oraz ubezpieczyć. Zarejestrować auto trzeba w ciągu 30 dni od sprowadzenia.

Dokładną instrukcję krok po kroku znajdziesz w naszym wpisie blogowym pt. Auto z USA – co trzeba zrobić po zakupie?

„Auto pod dom” oznacza, że kupujemy w Twoim imieniu samochód, organizujemy jego transport i dostarczamy je we wskazane przez Ciebie miejsce w takim stanie, w jakim zostało kupione. Cena pojazdu „pod dom” zawiera cenę zakupu, wszelkie opłaty prowizyjne 9 w tym prowizję firmy aukcyjnej oraz naszą), koszt transportu na terenie USA, koszty odprawy celnej, cło, vat oraz transport we wskazane miejsce w Polsce.

Koszt „auta pod dom” nie zawiera akcyzy i kosztów naprawy oraz przystosowania do przepisów obowiązujących w kraju. 

Samochód ze Stanów różni się nieco od europejskiego. Przed rejestracją auto trzeba dostosować do europejskich norm. To oznacza przeróbkę oświetlenia (reflektory, tylne światła, kierunkowskazy), usunięcie z szyb przyciemnienia (jeśli jest za intensywne), zamontowanie światła przeciwmgielnego, czasem wymianę licznika i przeprogramowanie radia (to ostatnie jest niekonieczne, ale wygodne, bo amerykańskie stacje nadają na innych częstotliwościach).

Tak. Z rejestracją samochodu z Ameryki nie ma żadnych problemów, jeśli zostanie przystosowane do europejskich norm i uzyska przegląd techniczny.

To jedno z najczęściej zadawanych pytań. Uspokajamy: sprowadzenie auta z USA się opłaca! Dzięki zakupowi samochodu w Stanach możesz zaoszczędzić 30 – 40 proc. w porównaniu do ceny pojazdu na rynku europejskim. Im droższe auto na polskim rynku, tym większe oszczędności – na autach luksusowych czy sportowych można zaoszczędzić nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Stan techniczny samochodu rzeczywiście może Cię czasem zaskoczyć, bo przed zakupem wiemy o aucie tyle, ile firma aukcyjna podała w opisie pojazdu plus widzimy zdjęcia pojazdu z placu aukcyjnego. Tutaj możliwe są pewne niespodzianki. Ale z reguły nawet pomimo tych niespodzianek taki samochód wciąż się opłaca sprowadzić.

Tak i my zajmiemy się tym w Twoim imieniu. Zanim przystąpimy do licytacji, ZAWSZE wykupujemy tzw. Carfax. Jest to dokument, pokazujący dokładną historię pojazdu w Stanach, wszystkie naprawy, przeglądy, stłuczki, uszkodzenia czy kolejnych właścicieli. Mamy też możliwość sprawdzenia po numerze VIN dokładnego wyposażenia samochodu. Dopiero znając te dwa dokumenty podejmujemy z Tobą decyzję, czy w przypadku wybranego auta gra jest warta świeczki. Istnieje też możliwość dodatkowej inspekcji pojazdu, z której dostajemy dokładny opis oraz film z oględzin samochodu. Jest to jednak opcja dodatkowo płatna i zazwyczaj klienci sięgają po nią, gdy samochód rzeczywiście budzi wątpliwości.

samochód ze Stanów Prime Car

Certyfikat „salvage” (do odzysku) oznacza, że samochód jest uszkodzony z powodu wypadku bądź innej przyczyny (np. grad). Takie samochody są tańsze, ponieważ wymagają naprawy.

Tak, ponieważ ten certyfikat oznacza dosłownie „Do odzysku”. Uszkodzony pojazd musi zostać naprawiony i przejść przegląd (podwójny, bo pierwszy przegląd poświadcza, że auto zostało naprawione, a drugi dopiero pozwala wydać dla samochodu certyfikat pozytywnego zaliczenia badania technicznego). Ale po zaliczeniu przeglądów nic nie stoi na przeszkodzie, by samochód zarejestrować. Poniżej znajdziesz listę certyfikatów, które nie wykluczają auta z rejestracji w Polsce: Salvage Title, Salvage Rebuildible Title, Rebuildable, Flood, Flood Salvage, Flood Title, Fire Damage, Cert of Salv Branded Flood. Jesli auto ma certyfikat Salvage-Greater than 75% trzeba być ostrożnym, tu urzędnicy mogą odmówić rejestracji auta.

Podatek VAT za sprowadzony z Ameryki samochód wynosi od 19% do 23% ceny auta.

Wysokość podatku zależy od tego, przez który port auto zawita do Europy.  Import aut z USA do Niemiec jest obarczony VAT w wysokości 19%. W przypadku, gdy Twój pojazd przypłynie do holenderskiego portu, zapłacisz 21% VAT. Najmniej korzystny jest transport auta z USA bezpośrednio do Polski, bo VAT wynosi wtedy 23%.

Koszt opłaty celnej zależy od rodzaju pojazdu. Dla samochodu osobowego i auta typu pick-up (jeśli nie jest samochodem ciężarowym) cło wynosi 10%. W przypadku SUV-ów i aut ciężarowych cło wynosi 22%. Dla motocykli to 6%. Natomiast auta zabytkowe zwolnione są z cła całkowicie.

Samochody z Ameryki są tańsze niż u nas z kilku powodów:

  • rynek samochodowy w USA jest bardzo konkurencyjny. Duża liczba producentów i modeli dostępnych na rynku amerykańskim wpływa na ceny.
  • Amerykańscy kierowcy częściej zmieniają samochody. Jak tylko skończy się leasing lub auto ma kilka lat, inwestują w nowy samochód. Dlatego rynek pojazdów używanych pęka w szwach- a to wpływa na cenę.
  • Amerykańscy kierowcy rzadko naprawiają uszkodzone w kolizjach samochody, nawet, jeśli uszkodzenia nie są znaczne. A firmy ubezpieczeniowe często wolą sprzedać takie auto na aukcji, niż finansować jego naprawę, ponieważ roboczogodzina w Stanach bardzo dużo kosztuje.

Najtaniej i najbardziej opłacalnie jest kupić właśnie auto powypadkowe i je po sprowadzeniu ze Stanów naprawić w Polsce.

Niekoniecznie. Koszt ubezpieczenia dla samochodów amerykańskich jest porównywalny z tym dla europejskiego samochodu. Może się jednak okazać, że podczas zakupu ubezpieczenia masz jednak mniejszy wybór, bo nie wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe chcą ubezpieczać samochody z Ameryki. Jest to spowodowane cenami części czy kwestią ich dostępności – ale większość firm ma w swojej ofercie ubezpieczenia dla aut z USA.

Przede wszystkim nie kupuj auta bez aktu własności lub z tzw. aktem nieunormowanym. Zwróć też uwagę na to, czy z dokumentów samochodu nie wynika, że auto uległo kasacji lub nie nadaje się do naprawy. Takie auta kupisz tanio, ale nie zarejestrujesz ich w Polsce, bo zostaną zaklasyfikowane jako odpad.

Trzeba też uważać, żeby nie trafić na tzw. „flipa”, czyli samochód, który był mocno uszkodzony, został jednak przez nieuczciwego sprzedawcę powierzchownie „podrasowany”, żeby lepiej wyglądał na zdjęciach. Dlatego warto kupować samochody tylko od sprawdzonych sprzedawców (i my umiemy ich wybrać).

Tak, po nadaniu numeru kontenera dostaniesz od nas link do śledzenia jego podróży przez ocean. Dzięki temu będziesz wiedział dokładnie, gdzie znajduje się Twoje auto i w jakim tempie zbliża się do portu docelowego.

Nie. Samochody ze Stanów, Kanady czy Japonii świetnie nadają się do odsprzedaży. Nabywcy doceniają to, że ich jakość jest wyższa niż jakość aut z Europy (czasem znacznie!), bo amerykańscy kierowcy mają wyższe wymagania. Poza tym auta z USA mają często mniejszy przebieg w stosunku do wieku. Wiele osób po sprowadzeniu auta z USA jeździ nim przez jakiś czas i odsprzedaje je później z zyskiem.

Tak, wpłata kaucji jest obowiązkowa. Kaucja chroni nas w przypadku, kiedy wylicytujemy dla Ciebie auto, a ty go nie opłacisz – ponieważ na nas nakładana jest wtedy kara. I ta kara jest pokrywana właśnie z kaucji. Jeśli jednak opłacisz samochód lub nie uda się go kupić, kaucja wróci w całości do Ciebie.

Tak, jeśli opłacisz samochód lub nie uda się go kupić, kaucja wróci do Ciebie w całości.

Nie. Kaucja jest wyłącznie zabezpieczeniem i zostaje zwrócona po opłaceniu auta oraz transportu. Nasze wynagrodzenie jest pobierane dopiero PO dostarczeniu auta do Ciebie.

ZADAJ SWOJE PYTANIE O IMPORT AUTA Z USA

Nie znalazłeś odpowiedzi, których szukałeś? Napisz do Nas. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!